Togg ve BYD İşbirliği
Togg ile Çinli elektrikli araç üreticisi BYD arasında yeni bir işbirliği anlaşması imzalandı. Bu işbirliği, elektrikli araç pazarına yeni modeller ortaya çıkaran, gg ve elektrikli araç üreticisi BYD arasında işbirliği halinde, elektrikli araç sektöründe önemli bir adım olarak kabul ediliyor⁽¹⁾. İşte işbirliğine dair bazı ayrıntılar:
1. Yatırım ve Üretim : BYD, Türkiye'ye 1 milyar yatırım yapmayı planladı⁽¹⁾. Bu yatırım, elektrikli araç üretimini ve satışını artıracaktır⁽¹⁾.
2. Fabrika Kurulmaları : BYD, Türkiye'de yeni bir fabrikayı büyüterek planladı⁽¹⁾. Bu fabrika, elektrikli ürün üretimi ve araştırma-geliştirme laboratuvarını gerçekleştirecektir⁽¹⁾.
3. Teknolojik İşbirliği : İşbirliği kapsamında, BYD ve Togg arasında teknolojik transferler ve birlikte ayrılabilen elektrikli araç modelleri de yer alacak⁽¹⁾.
4. Yönetim değişiklikleri : Togg yönetimsel yapıda değişiklikler yapıldı ve bu değişiklikler, BYD ile yapılan işbirliği ile çoğaltılarak değerlendirildi⁽²⁾.
Bu işbirliği, elektrikli araç sektöründe rekabet gücünü artıracak ve Türkiye'nin elektrikli araç üretim gücünü güçlendirecek⁽¹⁾.
BYD ile yapılan anlaşma Togg'u açıkça mi, fabrika nerede kurulacak?
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Çinli otomobil devi BYD ile yapılan anlaşmanın Togg'u etkileyip etkilemeyeceğini ifade etti. Kacır, fabrikanın nerede kurulacağı konusunda da yanıt verdi.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye'de yapılan yatırımlara ilişkin açıklamalarda bulundu. CNN Türk'e katılan Kacır, Çinli otomobil devi BYD'ile yapılan anlaşmanın ayrıntılarını paylaştı. Geçtiğimiz aralık ayında Çin'e 100 saatlik bir ziyaretin gerçekleştirildiğini hatırlatan Kacır, “7-8 şirketle görüştük. Bu ziyaretin amacı şuydu aslında bizim için Türkiye'nin bir sanayi ülkesinde. 35 milyar dolarlık otomotiv ihracatı var. Türkiye bu kapsamda Avrupa'da birinci sırada” dedi.
Kacır, “Çin son yıllarda küresel düzeyde muazzam bir artış ortaya koydu. Dünyada üretilen otomotivin 3'te 1'inin üretildiği bir durumdan bahsediyoruz. BYD'nin en yakın rakibi TESLA ama TESLA'nın 2 katı kadar üretim yapılması planlanıyor. Dünya böyle bir gerçeklikle karşı karşıya. Biz, dünya yarışında daha çok öne çıkmak istiyoruz. Bu otomotiv sektörünün dünyaya yayılmasını istiyorlar. Sadece bir üretim yerinde üretim dünyaya yaymak yakın zamanda kalmaz. Türkiye, kara yolları yatırımlarıyla, deniz yolları yatırımlarıyla, ekonomik bir değer kazanmaya başladı. BYD'nin başkanı beni 4 saate kadar ağırladı. Ben de Türkiye'nin sunduğu olanakları anlattım. O günden itibaren 6 ay boyunca çok yakın iletişim halinde olduk. Nitelikli sistemimiz çok uzun konuştuk. Onlar da araştırmaları sonucunda fark etti ki, Türkiye bu alanda çok geniş kapsamlı bilgilere sahipti. Türkiye'de otomotiv üretimi 300 binden 1 milyon 400 bine yükselttik. Bu da aslında Türkiye'nin onlara bakış açısı ne kadar değerli olduğunu gösteriyor” ifadesinden yararlandı.
“TOGG'U DESTEKLEMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
BYD ile yapılan anlaşmanın Togg'a etkisine de değinen Kacır, “Bir yıl içerisinde 33 bin Togg, Türkiye içerisinde yollara çıktı. Gerçekten onun bir yazılım geliştirmesiyle daha kullanışlı hale geliyor. Togg'u desteklemeye dün olduğu gibi her zaman devam ediyor. Hiçbir otomobil fabrikası sadece bir pazarda başarılı olarak başarılı olamaz. Ancak rakiplerinizle mücadele ederek vaziyete gelerek başarılı olabilirsiniz. Togg'u bu rekabette güçlü kılacak olan AR-GE yapacak. Bataryayı yerli bir şekilde üretmek. Bize düşen Togg'un bu kaydını desteklemeye devam etmek. Togg'u asla yalnız bırakmayacağız. Togg bizim milli şampiyonumuz. 100'den fazla firma Türkiye'de ana firmalara ekipman yetiştiriyor” diye konuştu. Kacır, fabrikanın nerede kurulacağı konusunda da yanıt verdi. Kacır, “BYD'nin hedefi Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nden bu üretim kapasitesi. Üretimden kastımız tam üretimden bahsediyoruz. Üretimin yanı sıra AR-GE çalışmaları da otomotiv fabrikasının yanında yer alacak. Anlaşmadaki planımız 2026'da üretime devam etmek ama bizim gayemiz mümkün olan en kısa sürede gerçekleşmesi. Doğrudan 5 bin kişiye istihdam, dolaylı olarak en az 20-25 bin kişiye istihdam sağlanacaktır.
TESLA yaklaşık 15 yaşında bir marka ama TESLA nasıl var oldu? Amerika Birleşik resimleri'nin destekleriyle oldu. Bugün Renault'tan sahip olduğunuz Fransa'nın sahiplerinden yararlanmaktan çekinmeyin. Çin markalarınızdan sizde de elbette Çin makamlarından vazgeçmek istemezsiniz. Bizim de bu ilerleme için firmalarımızla ortak ilerleme mecburiyetindeyiz. Türkiye yeni nesil üretimin lider ülkesi olacak” dedi.
Hiç yorum yok